Tekstas tinklapyje. 7 taisyklės Google Top 10 link

01/16/2021

Posakis "turinys karalius" - vienas tų, kuris visada išliks madingas, o SEO žodyne jis užima ypač svarbią poziciją. 

Rašydami tekstus interneto svetainėje, visada turėtume pagalvoti apie dvi auditorijas: tinklapio svečią - potencialų klientą ir paieškos sistemas. 

Pastarųjų (pavyzdžiui, Google) robotai mūsų interneto svetainės turinį skaito ir apdoroja pirmiausia, o nuo jų sudarytos turinio "interpretacijos" priklauso ir tinklapio būsima pozicija paieškų rezultatuose, kai vartotojas ieškos informacijos, rinkdamas su mūsų svetaine siejamus raktinius žodžius. Taigi kuo geriau mus supras paieškos sistemų auditorija, tuo platesnę potencialių klientų auditoriją pasieksime internete.

Kaip sudaryti teisingą įspūdį abiems šioms auditorijoms, kuriant ar optimizuojant interneto svetainę? 


Svetainės medis 

Apgalvokite interneto svetainės puslapius, ir, svarbiausia, tikslius jų pavadinimus. Būtinos svetainės dalys: Pradžia, Apie mus, Paslaugos, Kontaktai. Rekomenduojamos: Klientai, Atsiliepimai, Spaudoje, Tinklaraštis (Blogas).

Tekstų skirstymas, antraštės

Tekstui privaloma suteikti tikslų pavadinimą, o pastraipas atskirti aiškiomis antraštėmis. Tekste gali būti naudojami žodžių paryškinimai svarbiausiose dalyse, citatos, iliustracijos ir kiti įrankiai skaitytojo dėmesiui išlaikyti. Juk mūsų tikslas, kad būtų perskaityta iki galo, o dar geriau, paspaustas call-to-action mygtukas, ar ne?

Teisingi antraščių pavadinimai 

Antraščių pavadinimus svetainės puslapiuose turėtų sudaryti esminiai turinio kontekstą apibūdinantys jūsų veiklos raktažodžiai, raktiniai žodžiai, pagal kuriuos tipinis vartotojas turėtų ieškoti jūsų paslaugų ar prekių. Kaip juos sužinoti? Raktažodžių sąrašas sudaromas atliekant rinkos raktinių žodžių tyrimą (šį veiksmą rekomenduojama atlikti dar prieš kuriant interneto svetainę, o geriausia, dar tik formuojant verslo idėją - tai padeda išsitirti rinką).

Veiklos raktažodžiai kontekste

Remiantis raktinių žodžių tyrimu, labiausiai ieškomus veiklos raktažodžius formuojant tekstą naudokite dažniau, nepamirškite panaudoti ir mažiau ieškomų, bet esančių raktinių žodžių tyrimo rezultatuose. Raktažodžiai ir jų panaudojimas tekste piešia paveikslėlį paieškos sistemoms apie mūsų teksto aktualumą, kaip išsamiai jis gali atsakyti vartotojui į jo klausimą paieškoje, o tai lemia svetainės vietą rezultatų eilėje.

Teksto apimtis

Raktas į paieškų sistemų širdis - daug kokybiško turinio. Raktas į svetainės lankytojo širdį - visi punktai aukščiau ir įdomus, į jo klausimus atsakantis turinys. Kalbėkite kliento kalba (jokių tik jums suprantamų profesinių frazių ar terminų!). Taip pat dažna klaida - svetainėse naudojami iškalbingi ir gražūs paveikslėliai, o tekstinio turinio vos vienas kitas sakinys.

Tik unikalus turinys! 

Jeigu svetainės lankytojas ir nesupras, kad tekstą "pasiskolinote", paieškos sistemos už kopijuotą (lygiai tas pats galioja ir "išneštą" iš svetainės) tekstą baudžia antižinomumu, kai tik būsite pastebėti, jūsų šansai kilti į paieškų rezultatų TOP10 taps nuliniais. Jokio turinio "skolinimosi" iš kitų šaltinių ir jokio turinio kopijavimo į kitus šaltinius (dažnai daroma klaida - kopijuojamas tekstas iš svetainės į verslo paskyras socialiniuose tinkluose).

Nuorodos, navigacija

Pakvieskite svetainės lankytoją keliauti svetainės turiniu toliau ir ten, kur jūs norite. Nepamirškite palikti nuorodų, pasufleruoti, kur turėtume skaityti toliau, pakvieskite atlikti veiksmą (tai gali būti nuoroda į kitą svetainės puslapį, mygtukas, siūlantis pirkti prekę/paslaugą, užsakyti naujienlaiškį, pasidalinti tekstu socialiniuose tinkluose ir t.t.).

Tekstas ir svetainės turinys - viena sudedamųjų SEO projekto dalių, priklausanti vidinio SEO etapui.  Pagrindinis įrankis, kuris čia labai svarbus - rinkos raktinių žodžių tyrimas, esminiai veiklos raktažodžiai. Žinodami juos ir vadovaudamiesi taisyklėmis, toliau šį etapą galite įgyvendinti ir be SEO specialisto pagalbos.

Juk jei būti internete, tai tik Google Top 10, ar ne?