SEO paslaugos ar Google reklama (Google Ads)?

01/27/2021

Kam tos SEO paslaugos, jei yra Google reklama (Google Ads)? O ar veiksminga reklama Google be SEO?

Ir viena, ir kita, apie raktažodžius ir svetainės iškėlimą paieškos rezultatų eilėje, tik vienu atveju - rezultatas čia ir dabar, o kitu - ilgalaikio darbo pasekmė. Atrodytų, kodėl tada SEO paslaugos, jei galima gauti tą patį ir daug greičiau? O ar tikrai tą patį?

Google Ads - reklama Google, įrankis, suteikiantis interneto svetainei  vieną pirmųjų pozicijų paieškos rezultatuose pagal parinktus (perkamus) raktinius žodžius. Rezultatas čia ir dabar: susidaromas perkamų raktinių žodžių sąrašas, užsakoma paslauga ir, vos tik paieškos laukelyje surenkamas jūsų parinktas raktažodis, jūs viršuje. Bingo! Nedidelė detalė - jūs viršuje tik tol, kol perkate paslaugą, bet jei ji aktuali čia ir dabar vykstančiam projektui, kodėl gi ne?

SEO paslaugos - apie tą patį, aukštą poziciją rezultatų eilėje pagal parinktus veiklos raktinius žodžius, tik organiniu (natūraliu) būdu. Tai projektas, galintis trukti 4-12 mėnesių, priklausomai nuo raktinių žodžių konkurencinės terpės ir taikomų metodų, tačiau rezultatas užtikrintas ir ilgalaikis, turintis nemažai savo privalumų.

Kada kurį būdą pasirinkti? 

Keletas faktų, padėsiančių apsispręsti, priimant sprendimą:

  1. Raktiniai žodžiai. Renkantis greitąjį kelią (reklama Google) - šis punktas labai svarbus, kad netektų nusivilti, jog buvo išleistas nemažas biudžetas, tačiau pardavimų nebuvo. Kadangi kiekvienas vartotojo paspaudimas, vedantis į interneto svetainę, kainuoja, aktualu išvengti šūvių pro šalį. Parinkti raktiniai žodžiai turėtų tiksliai atsakyti į klausimą, kurio ieško vartotojas (išvengsime veiksmų sekos: užėjau į svetainę, tai ne tai ko ieškojau - išėjau), o svarbiausia, parinktas raktažodis turėtų būti būtent tas žodis, kuriuo vartotojas ieškotų jūsų prekės ar paslaugos, kad tinklapis apskritai atsirastų potencialaus kliento paieškos rezultatų eilėje. Dėl šios priežasties šiame žingsnyje rekomenduojamas SEO elementas - rinkos raktinių žodžių tyrimas (daugiau).
  2. Pozicija nr. 1 rezultatų eilėje su Google Ads, garantuota sėkmė? Būna išimčių. Jeigu perkama Google reklama - paieškos rezultatų eilėje prie tokios interneto svetainės matomas prierašas "SKELB." arba "SKELBIMAS". Tai išduoda, kad tinklapis perka Google reklamą.

    Neretai vartotojai tikslingai aplenkia tokias svetaines ir renkasi pirmąsias natūraliai aukštą poziciją užimančias svetaines. Kodėl? Nuomonė, kad interneto svetainė, kuri yra viršuje natūraliai - ten už nuopelnus ir dominavimą savo srityje, o štai nupirkti poziciją TOP'e gali kiekvienas, turintis tam biudžetą, bet nebūtinai savo srities profesionalas. Šis faktorius veikia ne visada, tačiau kartais lemia apsisprendimą.

  3. Veiksmingas užėjimas. Patekti į Google Top 10 - vienas didelis žingsnis. O kaip išlaikyti užėjusi svečią ir net paskatinti atlikti veiksmus?Ar tai bus Google reklama, ar SEO paslaugos, svarbus faktorius - užėjęs į interneto svetainę vartotojas turėtų ne tik joje liktų kuo ilgiau, bet ir paspausti veiksmo (angl. call-to-action) mygtuką. Tarkime, abu procesai atliko savo darbą, jūsų tinklapis rezultatų TOP'e, potencialus klientas užėjo į interneto svetainę. Keletas lemiančių faktorių, ar jis ten liks, kiek laiko liks ir ar atliks jums naudingums veiksmus: 
  4. Techniškai nepriekaištingas tinklapis. Ar jūsų interneto svetainė techniškai tvarkinga? Ar ji greita, t.y. turinys greitai pilnai atvaizduojamas ekrane? Ar yra mobili versija (labai svarbus faktorius)?

    Vartotojo pasitenkinimo faktoriai dažnai yra viską lemiantys: jeigu potencialus klientas susierzins dėl ilgai neužkraunamo svetainės turinio ar netvarkingai atvaizduojamo turinio telefono ekrane, tikėtina, jis išeis ir nukeliaus į konkurentų interneto svetainę.

  5. Ar svetainės tekstai kalba vartotojo kalba? Ar tekstinis turinys informatyvus, o parinkti terminai suprantami vartotojui? Ar išdėstymas taisyklingas, skatinantis perskaityti iki galo ir atlikti pageidaujamus veiksmus (pirkti, užsakyti naujienlaiškį, pasidalinti socialiniuose tinkluose ir pan.)?

    Greitai neradęs ieškomų atsakymų ar neturintis kantrybės klaidžioti chatiškame turinyje, potencialus klientas greičiausiai priims sprendimą išeiti ir ieškoti malonesnio akiai, aiškesnio, simpatiškesnio šaltinio.

  6. Ar interneto svetainėje numatyta aiški navigacija vartotojui, pasufleruota jums naudingų veiksmų eiga? pasufleruota jums naudingų veiksmų eiga?

    Užėjęs ir nepaspaudęs call-to-action mygtuko vartotojas - nerezultatyviai išleistas biudžetas paspaudimui. Aiški navigacija ir apgalvotos vidinės nuorodos leidžia užtikrinti maksimalius tokio užėjimo rezultatus.

Ar garantuota pirma vieta, perkant Google Ads?

Tiek reklama Google, tiek SEO optimizacija - skirta galutiniam rezultatui, aukštos pozicijos užėmimui paieškos rezulatų eilėje pagal numatytus raktinius žodžius, tačiau abiem atvejais konkreti pozicija eilėje priklauso dar ir nuo raktažodžių populiarumo, t.y. konkurencinės rinkos, taip pat faktoriaus, kiek techniškai tvarkinga iškeliama interneto svetainė. 

Pasirinkus Google Ads pirmoji vieta garantuota ne visada. Galbūt dar 5 jūsų konkurentai aktyviai naudojasi šiuo įrankiu, skiria didesnį biudžetą nei jūs, o jų interneto svetainė techniškai pranašesnė. Google vartotojo pasitenkinimo faktorius labai svarbus visais atvejais, tad renkantis Google reklamą išlieka svarbūs žingsniai: SEO auditas ir jo ataskaitoje pateikiamų pastabų korekcijos. Visgi, net ir neištaisius techninių spragų, Google reklama savo darbą atliks ir, galbūt interneto svetainė nebus eilėje pirmoji, bet antroji ar trečioji vis tiek bus. 

Tai ką pasirinkti?

Atsakant į klausimą, SEO ar reklama Google - vieno atsakymo nėra, o skirtumų ir rezultatą lemiančių faktorių galima išvardinti dar daug. Abu pasirinkimai veiksmingi, tačiau renkantis greitąjį kelią, kad biudžetas nebūtų iššvaistytas be rezultato, visgi rekomenduojama bent dalinė SEO optimizacija: rinkos raktinių žodžių tyrimas, interneto svetainės auditas (SEO auditas) ir audito išvadoje pateikti rekomenduojami atlikti svetainės optimizavimo darbai, kad interneto svetainė būtų techniškai tvarkinga, o jos turinys užtikrintų gerąją vartotojo patirtį, pateiktų atsakymus į klausimus, turėtų nuoseklią navigaciją ir būtų atlikti jums naudingi veiksmai. Visa tai - vidinis SEO.

O toliau, išorinis SEO - veiksmų visuma, kad jūsų svetainė organiškai (natūraliai) užimtų aukštą poziciją ir joje liktų neapibrėžtą laiką arba Google reklama - sprintas tos pozicijos link, tačiau reikšmingas rezultatas tol, kol perkama reklama.

Abu pasirinkimai turi savo privalumus ir trūkumus, o galutinį sprendimą dažniausiai lemia galutinis tikslas ir esamos apklinkybės.

Taigi kartais pranašumas Google Ads pusėje, kartais SEO, o gal visgi šie pasirinkimai turėtų būti derinami abu kartu?

Vis dar liko abejonių, kuris būdas artimiausias Jūsų situacijai? O gal apsisprendėte rinktis reklamą Google ir ieškote patarimų, kaip pasirinkti tinkamiausius raktinius žodžius bei optimizuoti interneto svetainę? Kartais pakanka turiningo valandos pokalbio, o šis reikšmingai pakeičia investicijos į reklamą būsimus rezultatus.