Reklama socialiniuose tinkluose. Reklamos specialistas = pardavimai garantuoti?

07/11/2021

Pardavimai internetu ir socialiniai tinklai - dvi sąvokos, kurios šiandien sudaro labai stiprų duetą. Reklama Facebook (ir Instagram) - vienas galingiausių šiuo metu turimų įrankių prekinio ženklo žinomumui didinti, srautui atsivesti į jūsų paslaugų ar prekių pardavimo platformas ir verslui augti internete. Neabejotinai. 

Kodėl kartais nepavyksta? 

Priežasčių gali būti daug, tačiau viena pagrindinių - kad ir koks būtų geras žirgas, jeigu raitelis bus nepasikaustęs, varžybų nelaimės. Tiesa? O jeigu žirgas stiprus, raitelis taip pat, bet tarp jų nėra ryšio ir komandinio darbo. Kaip manote, rezultatai vis dar garantuoti?

Labai dažnu atveju reklama socialiniuose tinkluose neatneša rezultato, nes bandoma ją įveikti savarankiškai. Tuomet pardavimai internetu neįvyksta dėl pirmosios priežasties - nežinojimo, kaip teisingai planuoti, formuoti ir valdyti reklamines kampanijas socialiniuose tinkluose. 

Dažnai tenka aptarti su klientu ankstesnes lūkesčių netenkinusias patirtis, kai pasamdytas reklamos specialistas neatnešė pageidaujamo rezultato, reklama Facebook ir tam numatytas biudžetas neatsipirko. Kodėl taip nutinka? Ir ar kaltas buvo reklamos specialistas? 


Reklama socialiniuose tinkluose. Sėkmės paslaptis?

Nesvarbu, kas jūsų idealus klientas, kokia jūsų paslauga ar prekė - reklama socialiniuose tinkluose tikrai jums. Kodėl tuomet kažkam pavyksta, o kažkam ne? Nes čia nėra vienos sėkmės formulės, kiekvienas verslas turi savo raktą į pardavimų sėkmę ir tai lemia komandinis darbas su reklamos specialistu

Reklaminės kampanijos socialiniuose tinkluose sėkmės paslaptis - "susigrojimas", komandinis darbas su reklamos specialistu šiuose kūrybiniuose ir techniniuose etapuose:


1. Idealus klientas

Pirmas ir kone svarbiausias žingsnis, lemiantis reklamos rezultatus. Reklama socialiniuose tinkluose galinga tuo, kad ja galima pasiekti būtent tas asmenų grupes, kurios pretenduoja tapti jūsų klientu, neeikvojant biudžetų rodant reklamą tiems, kam jūsų produktas ar paslauga visai neaktuali. Tam, kad jūsų biudžetas būtų naudojamas kuo efektyviau - šį žingsnį turėtumėte atlikti kuo nuoširdžiau. 

Kaip apsirašyti idealų klientą? 

Tai aptariame pirminės konsultacijos metu. Keletas punktų pavyzdžių:

  • Lytis, amžiaus grupė.
  • Demografinė padėtis: didieji, mažieji ar konkretūs Lietuvos miestai, visa Lietuva, o gal pasaulio šalys, kalbančios jūsų verslo kalba internete?
  • Išsilavinimas: prekė paslauga visiems, o gal aktuali tik aukštąjį išsilavinimą turintiems ar atvirkščiai?
  • Pajamos: žemos, vidutinės, aukštos. 
  • Profesija, veiklos sritis. 
  • Tikslinių klientų grupes vienijantys pomėgiai, jeigu tokie yra. 


2. Reklama. Maketas, video įrašas, tekstas 

Savo svarba šis punktas tolygus pirmąjam ir netgi jį lenkia. Planuodami reklamą kalbėkite idealaus kliento kalba, rodykite jam (o ne jums!) artimus vaizdus. Apgalvokite, ar jūsų reklamos vizualas skatina skaityti jį lydintį tekstą ar spausti ant nuorodos? O lydintis tekstas ar sustiprina impulsą spausti ant nuorodos? Ar naudojate ir ar parinkote teisingus call-to-action mygtukus?

Šiame žingsnyje stipriai rekomenduoju bendradarbiauti su reklamos specialistu, atsižvelgti į jo teikiamas rekomendacijas jūsų suplanuotiems reklaminiams įrašams ar net paruošti jų daugiau, jeigu būtų aptariamas toks poreikis. Turėdamas pakankamai įrankių, reklamos specialistas bus pasikaustęs atlikti savo darbą nepriekaištingai, siekiant bendrai išsikeltų tikslų. 

Komandinis darbas!


3. Pardavimai internetu. Šaltinis, į kurį nukreipia reklama, ar jis parduoda? 

Landing page, interneto svetainė, Facebook katalogas ar kitas šaltinis, į kurį srautą atveda reklama Facebook. Ar šis šaltinis pasiruošęs atlikti pardavimą?

Teisingai atlikus pirmus du žingsnius - reklamos specialistas į Jūsų pageidaujamą direktoriją internete atves srautą. O ar esate pasiruošę tą srautą paversti pirkėjais, klientais? 

Šioje vietoje galioja nemažas taisyklių rinkinys, kokį turinį turėtų rasti užsukęs vartotojas, kad potecialus klientas taptų klientu. Tai būtinai aptariame pirmos konsultacijos metu, o štai keletas pavyzdžių, į ką reikėtų atkreipti dėmesį:

  • Ar randama visa aktuali informacija, kad būtų galima priimti sprendimą pirkti?
  • Ar parinktas vizualinių ir tekstinių sprendimų rinkinys didina impulsą pirkti? Pranoksta reklamą, atvedusią į šią vietą?
  • Ar techniškai patogu ir aišku, kaip atlikti tolimesnius įsigijimo / paslaugos užsakymo žingsnius?


4. Komunikacija

Būna atvejų ir potencialių klientų tipas, kurie, prieš užsakydami prekę ar paslaugą, nori pabendrauti su pardavėju, gauti trūkstamą impulsą. Keletas dalykų, kuriuos turėtumėte pasitikrinti:

  • Ar jūsų pardavimo šaltinis (interneto svetainės puslapis, landing page ar kt.) tam pasiruošęs, ar ten numatytas mygtukas susisiekti su pardavėju? 
  • Kaip greitai sureaguojama į tokį užklausimą ar žinutę socialiniuose tinkluose? 
  • Ar jūsų atsakymas mandagus, be gramatinių klaidų? 
  • Ar atsakymas suteikia trūkstamą impulsą, skatina tolimesnį bendradarbiavimo procesą? 

Kaip valdyti pardavimus su potencialiu klientu - klausimas, kurį, taip pat, esant poreikiui, galime įsitraukti į pirminės konsultacijos temų sąrašą. 


5. Reklaminės kampanijos rezultatų vertinimas

O ar žinote, kaip įsivertinti, ar reklaminės kampanija rezultatyvi? Kur ir kokių skaičių ieškoti, apart tiesioginių pardavimų rezultatų? Teisingas įsivertinimas ir pakartotinių kampanijų organizavimas (remarketing) - turėtų būti sekantis jūsų žingsnis. 

Šiame etape aptariami įrankiai internete, leisiantys tiesiogiai vertinti reklaminių kampanijų efektyvumą ir jums svarbius srauto matavimo rodiklius bei formuoti tolimesnes auditorijas pakartotinio marketingo kampanijoms.


Viskas? Nuo ko pradėti? Kaip pasirinkti reklamos specialistą?


Viskas sakyti būtų stipru, bet tai puiki bazė, nuo kurios reikėtų pradėti, o būtent jūsų verslui aktualiausius žingsnius ir momentus aptariame individualiai.

Teisingai atlikti pirmi du žingsniai + teisingi reklamos specialisto žingsniai formuojant reklamines kampanijas = sėkmingai atvestas srautas. 

Teisingai atlikti tolimesni žingsniai + bendradarbiavimas su reklamos specialistu formuojant pakartotinio marketingo kampanijas = pardavimai internete.

Reklamos specialistas - jūsų komandos narys, su kuriuo turėtumėte palaikyti ryšį kieviename iš etapų. Kaip jį pasirinkti? Susipažinkite, pradėkite nuo pirminės konsultacijos. Jos metu aptariama esama situacija ir lūkestis rezultatui, svarbiausios detalės ir rekomandacijos startui, jūsų pasiruošimas ir namų darbai sėkmingai pradžiai. Pokalbio metu ne tik pajusite, ar reklamos specialistas galėtų būti jūsų komandos nariu (ir atvirkščiai), bet ir turėsite aiškų planą nuo ko pradėti. 

Nusprendus pasirinkti tolimesnį bendradarbiavimą - pirminė konsultacija - startinė kliento dovana. 

O kartais nutinka ir taip, kad konsultacija tampa nedidele investicija savarankiško kelio reklaminių kampanijų valdymo link organizacijos turimais personalo resursais, pereiname į reguliarių konsultacijų ar mentorystės bendradarbiavimo principą surengus personalo apmokymus. 

Neretai pokalbis tampa postūmiu ženkliems pasikeitimams, o ta nežinia po skambiu pavadinimu "reklama facebook", "reklama socialiniuose tinkluose" - aiškia strategija pardavimų link. Pasikalbėkime!